Institut Català de Tecnologia 16a edició   
INTRODUCCIÓ OBJECTIUS PROGRAMA PROFESSORAT + INFORMACIÓ INSCRIPCIÓ CURSOS RELACIONATS
DATA D'INICI

2 de novembre de 2005

DURADA
135h lectives
HORARI
Dilluns i dimecres de 19 a 22 h
PREU
3.100€
CATÀLEG CURS    
SESSIÓ INFORMATIVA
29 de setembre de 2005, 19h
Institut Català de Tecnologia
C/Ciutat de Granada 131, BCN
Tel. 93 4858593
A/e: formacio@ictonline.es

1. TÈCNIQUES DE DIRECCIÓ ESPECÍFIQUES DEL SECTOR
La persona responsable del funcionament total de la unitat té com a funció principal concebre i mantenir l’estabilitat de les operacions, elaborar projectes de millora, assegurar l’harmonia entre les diferents parts de l’organització, coordinar tant les tasques de gestió com les més tècniques, responsabilitzar-se de la cultura de l’organització, etc. És per això que cal establir unes qualitats directives com l’orientació a l’aconseguiment dels objectius, la gestió d’equips de treball, la capacitat de raonar analíticament, d’aprenentatge, de desenvolupament de models, d’adaptació a les condicions de treball i a les circumstàncies de l’entorn…

2. PROJECTES, EXTERNALITZACIÓ, PLANIFICACIÓ…
En les noves tendències de la gestió de la informàtica cal tenir clares les raons i les oportunitats del projecte, els objectius i l’abast, el nivell de qualitat desitjat, la definició dels indicadors per a la seva mesura, les estratègies de desenvolupament, l’impacte a l’organització, la planificació i els compromisos, la gestió del risc, la implicació efectiva de la direcció de l’empresa, el benchmarking, la mesura de nivell de servei ofert, l’estratègia en subcontractació…

3. MODELS ORGANITZATIUS
La decisió de quin model organitzatiu cal aplicar vindrà condicionada per la velocitat de canvi en les estratègies de negoci i per l’aportació a la cadena de valor. Així doncs, quan més alta sigui l’aportació de TIC més adequat serà mantenir aquests processos dins l’empresa en lloc d’externalitzar-los. A mesura que aquests dos paràmetres vagin baixant d’importància es podrà anar pensant en la subcontractació. Tots aquests aspectes i d’altres permetran establir i valorar, conjuntament amb tots els assistents, els diferents models organitzatius del departament d’informàtica.

4. PRENDRE DECISIONS
Cal saber quin tipus d’aplicació resulta més adient per a cada cas, si és necessari realitzar un desenvolupament a mida o és convenient utilitzar un paquet estàndard, els avantatges i inconvenients dels sistemes oberts versus els sistemes propietaris, la integració: facilitat d’enllaços i traspàs d’informació entre diferents paquets d’aplicacions, ERP, CRM, SCM, ERM, Data Warehouse, Workflow, DataMining, etc.

5. TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ
Per a l’empresa resulta vital avaluar com l’aplicació de les Tecnologies de la Informació poden afectar el seu grau de productivitat i de competitivitat. En aquest món cada cop més global, aquestes tecnologies poden influir de forma determinant en el futur d’una empresa i, per tant, la decisió o decisions a prendre respecte a això cal que siguin el més ajustades possible a les necessitats reals.