Institut Català de Tecnologia 2a edició   
INTRODUCCIÓ OBJECTIUS PROGRAMA PROFESSORAT + INFORMACIÓ INSCRIPCIÓ CURSOS RELACIONATS
DATA D'INICI

3 de novembre de 2005

DURADA
300h lectives
HORARI
Dimarts i dijous
de 18 a 22 h
PREU
3.525€
CATÀLEG CURS    
SESSIÓ INFORMATIVA
20 de setembre de 2005, 19h
Institut Català de Tecnologia
C/Ciutat de Granada 131, BCN
Tel. 93 4858593
A/e: formacio@ictonline.es

Un programa amb cinc objectius molt definits

1. GESTIÓ I INTERRELACIÓ DELS PROCESSOS CRÍTICS
L’objectiu és dirigir la nostra activitat cap a l’àmbit d’operacions en què es mou la línia estratègica de l’empresa. Així mateix, no es pot obviar l’entorn empresarial en què ens trobem i que condiciona de manera molt important i en un primer nivell l’activitat, les possibilitats i la manera d’actuar de l’empresa.

2. METODOLOGIA D’ANÀLISI
Per a aconseguir l’eficiència i la rapidesa en la resposta, cal un coneixement i una anàlisi de les metodologies i eines que s’apliquen tant en la gestió pròpiament de les operacions com en altres aspectes més tècnics que hi intervenen. Cal considerar totes les possibilitats per prendre decisions amb total coneixement de causa.

3. IMPORTÀNCIA DE LES NOVES TECNOLOGIES
Avui en dia resulta una obvietat remarcar la importància de la utilització de les noves tecnologies en tots els àmbits de gestió. Però sí que cal destacar la rellevància que prenen en el cas de les operacions, on el coneixement ràpid i precís de l’estat en què es troben tots els processos implicats és de vital importància i gairebé s’ha convertit en imprescindible per a millorar-ne el servei i l’eficiència.



4. DECISIONS COORDINADES
Malgrat tota la tecnologia i les eines emprades en la gestió de les operacions en una empresa, hi ha un factor clau que encara és insubstituïble: el factor humà. La direcció i la coordinació, tant dels aspectes tècnics com de l’equip humà, juguen un dels papers més importants a l’hora d’aconseguir resultats. La responsabilitat de la gestió d’aquests aspectes recau sobre el director d’operacions, el qual els ha de treballar amb cura i atenció.

5. ATENCIÓ EFICAÇ I EFICIENT AL CLIENT
Resulta fonamental estructurar el nostre concepte
de les operacions, entenent-lo com la direcció tècnica de l’empresa que assumeix la responsabilitat que tota l’organització treballi de forma coordinada i amb els estàndards de qualitat, terminis i costos acordats amb el client. L’objectiu és generar un servei o un producte de la manera més eficient i eficaç i amb la millor satisfacció per part del client final.